EĞİTİM FAKÜLTESİ / ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Kuruluş
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümü Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı 2547 sayılı kanun’un 2880 sayılı kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca 2011 tarihinde kurulmuştur. 2015-2016 eğitim öğretim yılında lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Almancadır. |
Kazanılan Yeterlilik
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar “Alman Dili Eğitimi” alanında Lisans derecesi alırlar. |
Yeterlilik Düzeyi
Lisans |
Kabul ve Kayıt Şartları
ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınavda elde edilen dil puanı türü ile öğrenci alınır. Sınavda başarılı olan öğrenciler kayıt işlemlerini yaptırırlar. Kayıt işlemleriyle birlikte bir derecelendirme sınavı (Almanca Yeterlilik Sınavı) yapılır. Sınavın sonuçlarına göre, Almanca dil düzeyi dersleri izlemeye yeterli olmayan öğrenciler bir yıllık Almanca hazırlık sınıfı okur. Sınavı başaranlar doğrudan birinci sınıfa alınır. |
Önceki Öğrenimin Tanınması
Bu programda Zorunlu Almanca Hazırlık uygulanmaktadır. Üniversitenin akademik yıl başında yaptığı Almanca yeterlik sınavı ya da eşdeğeri sınavlardan yeterli puanı alan öğrenciler muaf olmaktadırlar. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Alman Dili Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir. |
Program Profili
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, dil puanıyla öğrenci alan, çağdaş ilkeleri benimsemiş, kendini sürekli olarak geliştirmeyi amaçlayan Almanca öğretmenleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Bölümü, o Bilinçli, sorumlu ve çağdaş öğretmenlik ilkeleriyle donanmış bir eğitimcilik anlayışı, o Son dönem eğitim çalışmalarını bilen ve uygulayan öğretim becerisi, o Teknolojik gelişmelere uygun ders hazırlayabilen bir öğretmen profili yaratmayı amaçlamaktadır. |
Program Çıktıları
PÇ-1 | Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular. |
PÇ-2 | Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar. |
PÇ-3 | Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder. |
PÇ-4 | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları tanımlar. |
PÇ-5 | Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini açıklar. |
PÇ-6 | Klasik ve Modern Edebiyat alanında temel düzeyde alanı tanımlar, bilgiyi çözümler ve yapılandırır. |
PÇ-7 | Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini açıklar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular. |
PÇ-8 | Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini açıklar ve uygular. |
PÇ-9 | Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. |
PÇ-10 | Almanca öğretimi alanında uygulamalarda bulunur. |
PÇ-11 | Alanında güncel yayınları listeler, tanımlar ve analiz eder. |
PÇ-12 | Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular ve özgün makaleler yazar. |
PÇ-13 | Almanca öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir. |
PÇ-14 | Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya çeviri yapar. |
PÇ-15 | Temel dil becerilerini analiz eder ve öğretir. |
PÇ-16 | Birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar. |
PÇ-17 | Yapacağı uygulamalarda teknolojik aygıtları kullanır ve bu aygıtların bilgisayar ile kontrolünü sağlayacak programları açıklar |
PÇ-18 | Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. |
PÇ-19 | İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. |
PÇ-20 | Akademik çalışma yapar ve temel düzeyde uygular. |
PÇ-21 | Akranlarının uygulamalarını değerlendirir. |
PÇ-22 | Türk Dili ve yabancı dil temel dilbilgisi kurallarını tanımlar, Almanca temel dil becerilerini kazanır. |
PÇ-23 | Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser. |
PÇ-24 | Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonu kazanır. |
PÇ-25 | Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurabilir. |
PÇ-26 | Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
PÇ-27 | Kültür karşılaştırmaları yapabilir, kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır |
PÇ-28 | Sosyolojinin temel kavramlarını ve eğitim açısından temel sosyolojik teorileri bilir. |
Mezunların İstihdam Profili
Bu bölümden mezun olan öğrenciler, özel ve devlet kurum ve kuruluşlarına bağlı, ilk ve orta dereceli okullarda ve dershanelerde Almanca öğretmeni olarak görev alabilecekleri gibi devlet ve vakıf üniversitelerinin yabancı diller yüksek okullarında okutman olarak çalışabilmektedirler. Akademik kariyerlerini sürdürmek isteyenler ise Almanca Öğretmenliği, Alman Dili ve Edebiyatı ve Mütercim Tercümanlık Bölümlerinde araştırma görevlisi olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca, öğrencilerimiz tercüme bürolarında, yazılı ve görsel basın, halkla ilişkiler gibi iş sahalarının yabancı dil gerektiren ilgili bölümlerinde iş bulma olanaklarına sahiptirler. |
Üst Derece Programlarına Geçiş
Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz alanla ilgili veya bağlantılı lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarında öğrenim görebilirler. |
1. Dönem Ders Planı
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ADEAE 101 | ALMANCANIN YAPISI 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
GK 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
GK 107 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
MB 103 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 101 | EĞİTİME GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ADEAE 103 | OKUMA BECERİLERİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
ADEAE 107 | SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
GK 105 | TÜRK DİLİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
GK 103 | YABANCI DİL 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ADEAE 105 | YAZMA BECERİLERİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam:
|
30 |
2. Dönem Ders Planı
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ADEAE 102 | ALMANCANIN YAPISI 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GK 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 104 | EĞİTİM FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 102 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ADEAE 104 | OKUMA BECERİLERİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ADEAE 108 | SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GK 106 | TÜRK DİLİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
GK 104 | YABANCI DİL 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ADEAE 106 | YAZMA BECERİLERİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
Toplam:
|
30 |
3. Dönem Ders Planı
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ADEAE 203 | ALMAN EDEBİYATI 1 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ADEAE 201 | ALMANCA ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
ADEAE 207 | ALMANCANIN YAPISI 3 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
ADEAE 205 | DİLBİLİMİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 202 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 201 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
ADES 1 | ALAN DERSİ SEÇMELİ 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
GKS 1 | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBS 1 | MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam:
|
30 |
4. Dönem Ders Planı
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ADEAE 204 | ALMAN EDEBİYATI 2 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ADEAE 202 | ALMANCA ÖĞRETİM PROGRAMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ADEAE 206 | DİLBİLİMİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 204 | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ADEAE 208 | İLERİ OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 203 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ADES 2 | ALAN DERSİ SEÇMELİ 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GKS 2 | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBS 2 | MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam:
|
30 |
5. Dönem Ders Planı
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ADEAE 301 | ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
ADEAE 303 | ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER 1 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
ADEAE 305 | DİL EDİNİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
MB 304 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 301 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
ADES 3 | ALAN DERSİ SEÇMELİ 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
GKS 3 | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBS 3 | MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam:
|
30 |
6. Dönem Ders Planı
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ADEAE 302 | ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ADEAE 304 | ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER 2 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MB 303 | EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 302 | SINIF YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GK 001 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ADES 4 | ALAN DERSİ SEÇMELİ 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GKS 4 | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBS 4 | MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam:
|
30 |
7. Dönem Ders Planı
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ADEAE 401 | ALMANCA DERS KİTABI İNCELEMESİ | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
ADEAE 403 | ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 404 | OKULLARDA REHBERLİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 401 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 | 2 Saat | 6 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 13 |
ADES 5 | ALAN DERSİ SEÇMELİ 5 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
MBS 5 | MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 5 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam:
|
30 |
8. Dönem Ders Planı
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ADEAE 402 | ALMANCA ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ADEAE 404 | ALMANCA ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 402 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 | 2 Saat | 6 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 13 |
MB 403 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ADES 6 | ALAN DERSİ SEÇMELİ 6 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MBS 6 | MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 6 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam:
|
30 |
ALAN DERSİ SEÇMELİ 1
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 1
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GK 510 | KÜLTÜR VE DİL | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
GK 511 | MEDYA OKURYAZARLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
GK 512 | MESLEKİ İNGİLİZCE | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 1
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
ALAN DERSİ SEÇMELİ 2
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 2
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GK 504 | BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GK 505 | EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GK 510 | KÜLTÜR VE DİL | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GK 511 | MEDYA OKURYAZARLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 2
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
ALAN DERSİ SEÇMELİ 3
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 3
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 3
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
ALAN DERSİ SEÇMELİ 4
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 4
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 4
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
ALAN DERSİ SEÇMELİ 5
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ADEAE 501 | ALMANCA ÖĞRETİMİNDE DRAMA | 2 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Seçmeli | 4 |
ADEAE 505 | ALMANCA-TÜRKÇE ÇEVİRİ | 2 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Seçmeli | |
ADEAE 511 | İLERİ ALMANCA DİL BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Seçmeli | |
ADEAE 503 | KARŞILAŞTIRMALI DİL BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Seçmeli | 4 |
ADEAE 507 | KARŞILAŞTIRMALI ÜLKE BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Seçmeli | 4 |
ADEAE 509 | SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ | 2 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Seçmeli |
MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 5
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
ALAN DERSİ SEÇMELİ 6
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ADEAE 512 | AKADEMİK ALMANCA | 2 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ADEAE 502 | ALMANCA ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI | 2 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ADEAE 508 | ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YENİ TEKNOLOJİLER | 2 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ADEAE 514 | DİL FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ADEAE 504 | KÜLTÜRLERARASI ÖĞRENME VE ÖĞRETME | 2 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ADEAE 510 | SOSYODİLBİLİMİ VE DİL ÖĞRETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Seçmeli | |
ADEAE 506 | TÜRKÇE-ALMANCA ÇEVİRİ | 2 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Seçmeli |
MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 6
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalıdır. Öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmeleri için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Mezuniyet Şartları
Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. |
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı |
Bölüm Olanakları
Alman Dili Eğitimi Bölümünde 3 Doç. Dr., 1 Dr. Öğretim Üyesi ve 2 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. Bunun yanı sıra üniversitemizin ilgili fakültelerinden ve birimlerinden öğretim elemanları bölümümüzde ders vermektedirler. Bölümümüzde dersler 40 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir. |
Adres ve İletişim Bilgileri
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 Nevşehir |